Counting down the days :(

19 november 2016

English see below
Ik ben nu bezig met mijn laatste dagen hier in Australië. Hierna wellicht nog 1 blog en dat is dat.

Brisbane to Surfers paradise (100km)

Brisbane was niet echt mijn stad, geen idee waarom maar waarschijnlijk omdat ik geen fatsoenlijke parkeerplek kon vinden en mijn hostel was nou ook niet echt top. Daar maar een dag eerder vertrokken richting Surfers Paradise

Hier ben ik 2 dagen gebleven en een beetje op het strand gelegen en rondgewandeld. Verder heeft Surfers een relaxte sfeer waardoor ik hier nog wel langer zou kunnen blijven.

Surfers Paradise to Byron Bay (106km)

Alweer een plek met een zwaar relaxte sfeer en een motte van doe maar rustig en relaxt. Hier de “vuurtoren wandeling”  gedaan op de eerste dag en voor de tweede dag had ik een kajak tocht geplanend maar deze werd helaas door het slechte weer geannuleerd.

Byron Bay to Newcastle (622km)

Verre weg de langste rit in Australië, maar dit was dan ook echt wel nodig om zo wat extra dagen te creëren in Sydney.

Newcastle to Katoomba (230km)

Een mooi rit naar de blue moutains. Hier heb 2 dagen lang rondgewandeld. De eerste dag was de wandeling z’n 3.5 uur, o.a. de “Three Sisters” bezocht wat watervallen gezien en “The Gaint Stairway” beklommen. Deze is 900 traptreden lang, een bijpassend nummer zou zijn Stairway to Hell ;)

De tweede dag de prachtige route “Prince Henry Cliff Walk”  gevolgd, hier was ik ongeveer 4.5 uur zoet mee.

Als je van wandelen houdt dan zijn de blue mountains daar uitermate geschikt voor. Er zijn zoveel paden waar uit je kunt kiezen. Hier had ik wel een hele week kunnen verblijven.

Katoomba to Sydney (137km)

Mijn laaste 4 dagen zal ik in Sydney verblijven om hier wat bezienswaardigheden te bekijken, o.a. the Opera House en de Harbour Bridge.  Na Sydney nog 2 dagen Dubai en dan op naar huis.
-----------------------------------------------------------------------------------
My days here in Australia are coming to an end. I’ll probably one more blogs and then that I’ll be it.

Brisbane to Surfers paradise (100km)

Brisbane wasn’t really my place, don’t know why but probably because I couldn’t find a descend parking spot and the hostel was just crap. Left a day earlier than planned to Surfers Paradise.

Spend two nights in surfers, it’s a nice and chill place spend some hours on the beach and walked around a bit.

Surfers Paradise to Byron Bay (106km)

Another place with an awesome chill vibe. Did the lighthouse walk the first day and was planning to do a kayak tour the second day but that one got cancelled due to bad weather. I thought nah little bit of rain why cancel, well I was glad they canceled hell broke loose in the late afternoon lots and lots of rain not a really kayak weather…

Byron Bay to Newcastle (622km)

The longest drive I have done in Australia, but I needed to because I wanted to spend more time in Sydney.

Newcastle to Katoomba (230km)

Nice drive to the blue mountains. I spend 2 days walking around the blue mountains.

First day walked for 3.5 hours, went to the “Three sisters”, saw couple waterfall and did “The Gaint Stairway” 900 steps to the top. A good song would be Stairway to hell ;).

Second day I follow the beautiful “Prince Henry Cliff walk”, the walk was around 4.5 hours.

If you like hiking then you definitely need to go to the blue mountains, there are so many tracks that you can follow. I probably could have spent a whole week there to discover every track.

Katoomba to Sydney (137km)

My last 4 days I will spend in Sydney, do some sightseeing. See the Opera House, Harbour Bridge and many more. And after that 2 days in Dubai and then going home again :(